18.8.14

Indonesia: The Majestic Mount Bromo

Bromo, July 2014

Tanah air ku tidak kulupakan
Kan terkenang selama hidupku
Biarpun saya pergi jauh
Tidakkan hilang dari kalbu
Tanah ku yang kucintai
Engkau kuhargai
Walaupun banyak negeri kujalani
yang mahsyur permai di kata orang
Tetapi kampung dan rumahku
Disanalah ku rasa senang
Tanah ku tak kulupakan
Engkau kubanggakan
Tanah air ku tidak kulupakan
Kan terkenang selama hidupku
Biarpun saya pergi jauh
Tidakkan hilang dari kalbu
Tanah ku yang kucintai
Engkau kuhargai

Tanah Air, by Ibu Soed


mount Bromo at dawn

Just because I mostly travel around the world, some people assume I don't love my home country. That's simply a shallow point of view. Little did they know, I'm truly grateful to be born in this beautiful country, Indonesia.

"So why don't you explore this country instead of others?" This is the frequently asked question.

I believe everyone has different ways to travel. You may choose to explore your home country before traveling abroad but I choose to travel the furthest destinations. Neither of us are right or wrong. Because there's no rules in travelling. So can we stop arguing and judging each other now? :)

Though if you still insist to find out....here's my reasons. I want to travel as far as I could while I'm still young and strong. I'm an aerophobic (phobia of flying) so I don't know how much longer I could deal with the long haul flights without having a heart attack when turbulence strikes. I'm not the healthiest person on earth. I've been having a respiratory problem which might get worse as I'm getting older. Naturally I want to experience as much snow / extreme environments as possible while I can without having to drag an oxygen tube along. Okay, it's getting too random. Let's just talk about the beauty of mount Bromo. Shall we?


first glimpse of sunrise

hello, sunshine :)



The beauty of mount Bromo is already well known in the eyes of both local and foreign tourists. Unquestionable indeed. When I was a kid, my parents would take me here for a weekend getaway because it's just a short drive away from my hometown. Lucky me! And recently, after more than 15 years I really wanted to visit it again....to see if it's still as wonderful as I remembered.

As the sun started to rise up over the horizon, the mist evaporated revealing a breathtaking view of mount Bromo, mount Batok and mount Semeru in pinkish hue. It was magical and blew me away that I almost  cried. Yes, it's still as wonderful as I remembered....or perhaps better.


my pillow sleepy face

the beauty lies within your eyes

the foggy desert

horse ride across the sea of sand

stairs to Bromo crater

Hardest part for me was climbing the stairs which lead to Bromo crater. It was exceptionally foggy that morning, I could hardly see anything. My eyes began to water and my nose burned against the strong smell of sulphur. I started feeling short of breath and dizzy. Just few more steps, come on....you can do it. I keep telling myself as my legs felt very heavy to move. I wished I had my nasal inhaler. I couldn't be more relieved when finally reached the top. So glad I didn't give up half way :)



snack seller

never ending stairs

Bromo crater

Edelweiss

One thing that kinda annoyed me... there were some locals who sell Edelweiss to tourists. It's a pretty flower and I'm sure a lot of people would like to own it. But I think it looks prettier in the nature. I read it somewhere that Edelweiss is at a risk of becoming extinct in the next few years. It's just sad. Why can't we enjoy the nature without destroying it?


above the clouds

mount Batok



Don't you think the scenery is so gorgeous? It's even much better in real. I have no reason not to love this wonderful country (besides the bureaucracy and politic thingy). Sooner rather than later, I'll start my journey to unveil the beauty of the world's largest archipelago. This is my promise. Happy 69th Independence Day, Indonesia. Stay awesome!


39 comments:

  1. Never been to Bromo myself, might be i keep the best for last :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. exactly, kak. keep the best for last :)

      Delete
    2. Jangan jadi yang terakhir kak, bromo makin banyak pengunjung loh hahaha

      Delete
    3. apalagi kalo hari libur atau weekend, crowded banget kaya dawet >.<

      Delete
  2. Ahhh baca lirik Tanah Air bikin mbrebes mili... trusss tambah mewek lihat view pas naik kawahnya masih berkabut, dua kali ke Bromo selalu dapat langit yang cetar, malah berkesan kurang misty >.<
    Deb, serius trakhir ke Bromo 15 tahun yang lalu? Umur berapa? *intip KTP* hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama, Lim. Aku tiap denger lagu Tanah Air langsung mewek, hihihi.
      Beneran pokoknya udah 10 tahun lebih ga ke Bromo. Padahal dulu pas kecil lumayan sering weekend-an disana. Tapi tetep cantik....masih pengen balik lagi :)

      Delete
  3. Itu jam berapaan deb kesananya, masih banyak bgt kabutnya gitu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. abis sunrise langsung kesini. masih sepi n berkabut banget :D

      Delete
  4. bagaimanapun, bromo selalu bisa bikin kangen, kangen dan kangen lagi untuk menyambanginya lagi :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. bener bangettttt....selalu kangen buat balik lagi :D

      Delete
  5. hihihihi aku juga belum pernahh ke sini :D
    cakeppp benerrr yaaah

    benerr kata kak Febby, keep the best for the last :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Indonesia banyak banget tempat cakep ya, Mei.
      Nanti pasti bakalan aku datengin satu per satu! :D

      Delete
  6. bagaimanapun saya belum pernah nyobain sekalipun ke bromo.. ihir nangis darah

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan nangis ya *sodorin permen* :p

      Delete
  7. Bromo mmg selalu menggoda dan tak terlupakan, selalu ada hasrat ingin kembali berdiri di negeri diatas awan :-)

    ReplyDelete
  8. Nyeeseeelllll kliling Jawa Dec thn lalu kita ngebatalin ke Bromo krn suamiku tepar bawa mobil hari2 sebelumnya :( .. soalnya kita juga baru naik ke puncak Sikunir di Dieng mba... Jadi tenaga udah tekuras .. Nth kpn lagi aku ada wkt kliling jawa :(

    Btw, alasanku slama ini lbh suka ke luar drpd kliling Indonesia juga krn mikir, mumpung msh muda, msh dapet gaji, masih mudah minta surat referensi dari kantor utk apply VISA, mending aku puas2in dulu kliling ke luar, baru ntr Indonesia :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup, sama Fan. Mumpung masih muda aku pingin ke tempat paling jauh, paling menantang n paling riber visanya duluan :D

      Delete
  9. ngeliat foto tangga yg di penuhi kabut berasa lagi menuju negeri awan :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas naiknya serasa tangga ga berujung, apalagi kena sesak napas gara2 uap belerangnya kuat banget >.<

      Delete
  10. Selalu dan selalu, foto2nya kak Deb cetar membahana. Jadi ngiri kalau gak dapet cuaca yang sama2 cerahnya seperti ini :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makasih, Adie. Lucky shot aja kali ya :D
      kemarin itu agak mendung sih, jadi ga dapet pas sunrisenya :'(

      Delete
  11. WOWWWW

    Beautiful view and amazing photos
    The heavenly Indonesia

    *Scroll lagi scroll lagi*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you. Indonesia is indeed beautiful :)

      Delete
  12. berkabut begini pasti pagi2 benerrr ya mb? keren ih poto2nya, mystique of Bromo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. iyah, sekitar jam 6. Abis sunrise aku langsung kesini jadi masih sepi :D

      Delete
  13. *sembah sujut*
    keren keren amat fotonya kak debbbbbbbbb!

    ReplyDelete
    Replies
    1. lucky shot aja nih.....kan Bromo emang asli keren banget :D

      Delete
  14. Beruntung bgt pas kesana pas kabut gitu. Aku kesana pas terang benderang jadi hasil foto pun kurang bikin merinding Hehehehe. Tapi Bromo sih emang keren bingiittss

    ReplyDelete
    Replies
    1. berkabut atau terang benderang, Bromo pastinya cantik bingits. Pengen selalu balik dan balik lagi :D

      Delete
  15. Fotonya kece2 ih :D waktu ke bromo aku cuma sampe prnandjakan 2,penasaran gmn view dr atas bgt itu. Cuma bs liat2 dr foto org, ky gini :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makasihhh. Aku kesana pas kabutnya tebel banget nih. Foto2nya jadi keliatan misterius gitu ya, hihihi

      Delete
  16. Dengan biaya masuk Taman nasional yang naik drastis, bromo tetap seramai biasanya nggak ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tetep ramai sih tapi menurut pak sopir emang sedikit menurun jumlah pengunjungnya :'(

      Delete
  17. Loved your post, the photos are amazing.

    ReplyDelete
  18. pemandangannya sungguh fantastis...
    saya juga sudah pernah ke bromo 2 kali dan mendapatkan pemandangan yang berbeda keduanya sama2 menarik dan menyenangkan

    ReplyDelete
  19. bagaimanapun saya belum pernah nyobain sekalipun ke bromo.. ihir nangis darah

    ReplyDelete
    Replies
    1. sampe nangis darah, euy! :)) *puk puk*

      Delete

Thank you for stopping by. Please do leave a little message, it means the world to me. Cheers! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...